De Vitra Butterfly kruk van de Japanse Sori Yanagi gecombineerd met oosterse invloeden en mooi gemaakt van esdoornhout met messing beslag.
De Vitra Butterfly kruk van de Japanse Sori Yanagi gecombineerd met oosterse invloeden en mooi gemaakt van palissander hout uit Brazilië met messing beslag.
Het 97 cm brede wandreliëf Snake is destijds door designer Alexander Girard ontworpen voor het Compound Restaurant in Santa Fe in 1966.
Het 24 cm brede wandreliëf Little Heart is door Alexander Girard ontworpen voor het Compound Restaurant in Santa Fe in 1966.
Het 60 cm brede wandreliëf International Love is door Alexander Girard ontworpen voor het Compound Restaurant in Santa Fe in 1966.
Dit zonnige in het oog springende kunstwerk en wanddecoratie van Alexander Girard uit 1966 werkt perfect in een huiselijke omgeving met zijn vrolijke gezicht echt het zonnetje in huis.
De flexibele Vitra LTR Occasional tafel met draadstaal frame is een tijdloos en functioneel ontwerp van Charles & Ray Eames uit 1950.
De flexibele Vitra LTR Occasional tafel met draadstaal frame is een tijdloos en functioneel ontwerp van Charles & Ray Eames uit 1950.
De flexibele Vitra LTR Occasional tafel met draadstaal frame is een tijdloos en functioneel ontwerp van Charles & Ray Eames uit 1950.
De flexibele Vitra LTR Occasional tafel met draadstaal frame is een tijdloos en functioneel ontwerp van Charles & Ray Eames uit 1950.
De flexibele Vitra LTR Occasional tafel met draadstaal frame is een tijdloos en functioneel ontwerp van Charles & Ray Eames uit 1950.
De flexibele Vitra LTR Occasional tafel met draadstaal frame is een tijdloos en functioneel ontwerp van Charles & Ray Eames uit 1950.
De flexibele Vitra LTR Occasional tafel met draadstaal frame is een tijdloos en functioneel ontwerp van Charles & Ray Eames uit 1950.
De Potence springt in het oog door zijn tijdloze, minimalistische uitstraling en is ook een goed alternatief voor een hanglamp.
r)
De Potence springt in het oog door zijn tijdloze, minimalistische uitstraling en is ook een goed alternatief voor een hanglamp.
r)
Het Zwitserse Vitra produceert al sinds de jaren vijftig prachtige en iconisch stoelen, tafels, lampen en woonaccessoires voor zowel particuliere woningen als kantoren en openbare ruimtes. De kracht van het merk zijn de producten, ontworpen door werelds meest gerenommeerde designers als Charles en Ray Eames, Verner Panton, Jean Prouvé, Hella Jongerius, de gebroeders Bouroullec en vele anderen. Samen met hen maakt men kwalitatief hoge designmeubels met oog voor duurzaamheid en innovativiteit. Vitra heeft al vele design klassiekers op haar naam staan, zoals de zeer populaire Eames Loungechair en de Eames Plastic Chairs. De samenwerking tussen Vitra en Ray en Charles Eames in de jaren 40/50 is dan ook een gouden greep geweest.
De Vitra Stoelen:
Vitra staat heel bekend om de stoelen collectie. Zo is er bijvoorbeeld de Panton Chair, DSW, DAR, DAW en de DSR serie, alle heel specifiek en iconische inmiddels.
De Vitra tafels:
Er zijn eettafel bijzettafels en salontafels , de meest zijn ontworpen door Charles & Ray Eames. Maar ook de tafels van de andere ontwerpers zijn heel inmiddels heel bekend, denk hier bij aan de salon tafel van de ontwerper Isamu Noguchi. deze tafel heeft een sculpturale organische vorm en een dito glazen tafelblad .
Vitra Lampen:
Dan denk je meteen aan de Akari collectie deze bestaat uit maar liefs uit meer dan 55 uitvoeringen, deze serie is ontworpen door Isamu Noguchi. De serie is bestaat uit vloerlampen, hanglampen en tafellampen. Alle deze lampen worden nog steeds met de hand gemaakt van shoji-papier en daardoor mooi traditionele gefilterd hierdoor ontstaat er een warme gloed en een aangename sfeer.
Vitra Klokken
Alle klokken van Vitra zijn ontworpen door George Nelson, een bekende designer uit de Verenigde Staten.Tegenwoordig wordt de studio van designer George Nelson als één van de grondleggers van het Amerikaanse modernisme en één van de invloedrijkste Amerikaanse meubelontwerper van de jaren vijftig. Nelson was actief als ontwerper, graficus, architect, organisator van tentoonstellingen, designmanager en promotor van het design. Als designcriticus en theoreticus is hij ook de auteur van een aantal boeken ‘Tomorrow’s House’ (1947), ‘Problems of Design’ (1957), ‘How to see’ (1977), ‘On Design’ (1979), en een bijzonder rijk journalistiek oeuvre dat de internationale benadering van het design en de architectuur decennia lang heeft beïnvloed.